Goodiebag blogs

Jeg fik følgende mail i går:

Hvem i al verden har lyst til at gøre reklame på en blog der skriver om testikler, sæd og muse-psykologi? Jeg takkede nej, så nu finder vi aldrig ud af det, men det må virkelig have været en dybt bizar goodiebag, de havde en tankerne.

Der må være tonsvis af bloggere der får ting og sager fra reklamebureauer. Jeg kender selv en enkelt, der har stor succes med sådan noget. Vi er vel en billig måde at skabe lidt reklame på.

Jeg vil opfordre bloggere til at lade vær, eller i hvert fald kræve deres ret – dels er det sgu for cheap: “information og/eller en goodiebag”? Det trick virker måske på en 14-årig modeblogger, men hvis de virkelig ville ha’ mig til at bruge tid og energi på at udføre deres job, så kunne de i det mindste gi’ et rigtigt tilbud. Jeg er nok ikke mere værd alligevel, men der er blogs med langt flere læsere end min, som er langt bedre udformet og skrevet, der spises af med peanuts. Til sammenligning omsatte Aegis Media – ifølge Wikipedia – for 1,350 millioner britiske pund i 2011.

Men i sidste ende handler det egentlig bare om, at jeg ikke gider, at man kan stille spørgsmålstegn ved mine holdninger. Ændre en goodiebag ved det? Nok ikke. Men jeg er færdiguddannet som læge lige om lidt, og her forventes det også, at man opføre sig etisk korrekt. Det betyder at man skal være “uafhængig af bindinger til industrien”. Grænsen er tynd og aldrig helt tydelig. Jeg tænker det bare er bedst at lære at sige “nej tak” fra starten af. Så nej tak til goodiebags.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *